• Zaterdag 4 September Rockanje Jo9-2 uit tegen Stellendam

• Stellendam JO9-1 – Rockanje JO9-2 (4-9-2021)

Het is wat koud en winderig op Flakkee, warme thee voor Anouk. Het is het debuut van Thomas als 2e coach en Liv op rechts. Sem ontbreekt helaas. Iedereen mag spelen, 7 tegen 7.

Rockanje trapt om 10:00 af en gelijk zitten er 12 spelers op een kluitje! Selim kan in de 2e minuut bijna scoren! In de 4e minuut kan Dion zijn doel schoon houden na een snelle uitbraak. Direct volgt een prachtig afstandsschot van Liv – wat een debuut!. En Makan net naast. In de 5e minuut moet Dion weer 2x in actie komen. Selim rent het veld op en neer. “Uit elkaar!”, “niet door het midden!”, “zakken!”.  Nog steeds 0-0.

Time-out. Even de koppen bij elkaar (hoe zat het ook alweer met die posities?).

Maar het heeft geholpen, iedereen kent ineens zijn plek en Selim heeft een mooie actie over links, maar die wordt goed uitverdedigt. In de 14e minuut komt het langverwachte eerste doelpunt, maar helaas, voor Stellendam: 1-0. De 2-0 volgt snel als Dion de bal door het midden uitschiet, aiaiaiai!. En bijna 3-0, een donkere fase va de wedstrijd. Dan een geweldig schot van Makan na voorgeven door Wouter, maar helaas finaal de verkeerde kant op. Liv danst de bal werkelijk naar het doel van de tegenstander en scoort bijna, maar Stellendam heeft een prima keeper. Jens dan in de rebound, weer niet. Een voorzet van Wouter en Jens schiet weer net naast, het zit ook niet mee. 20e minuut, 2e corner voor Rockanje, gevolgd door een snelle counter. Ivar speelt een geweldige wedstrijd, maar de links-back wordt nu toch gepasseerd. Wat een redding van Dion! Gelukkig denkt de scheids kennelijk dat de wedstrijd 25 minuten hoort te duren en kan Selim nog scoren in de 23e minuut na een voorzet van Wouter: 2-1. Rust. Toch een beetje opgelucht de kleedkamer in.

Een stevig gesprek volt, het stoom komt onder de deur door. De opstelling wordt gewijzigd, maar het systeem niet. Makan gaat keepen, Dion gaat naar naar voren. In de 27e minuut neemt Dion een corner en Selim schiet hem erin! 2-2! Maar Stellendam laat het er niet bij zitten en schiet een minuut later alweer op de paal. Makan geeft helaas een corner weg, maar hier volgt gelijk een mooie counter out waardoor Selim de 3-2 kan maken in de 30e minuut. Indribbel op rechts van Jens: net naast. Mooie cross pass van Selim. 2 corners. Liv schiet in het zijnet. Mooi positiespel. Rockanje zet geweldig druk maar dan toch is een foute terugspeelbal de inleiding voor de 3-3 in de 33e minuut. Makan is kansloos. Weer een corner door Dion genomen. Het is zo druk voor het doel dat Rockanje nauwelijks doorheeft dat Stellendam countert, maar Makan redt de boel weer eens en geeft de bal snel mee voor een tegencounter. Helaas, Stellendam verdedigt goed uit.

Time-out. Nog een keer de nieuwe opstelling inprenten en dan gaan we weer.

In de 41e minuut scoort Selim uit een geweldige actie de 3-4, Rockanje aan de leiding. En een minuut later nog één, alweer de 5e voor Selim met een prachtig afstandsschot, op naar de dubbele hattrick? Het publiek gaat uit zijn dak! (mag het een beetje rustiger?). In de 43e minuut neemt Stellendam een corner, maar dat levert een mooie vangbal op voor Makan die de wedstrijd van zijn leven speelt. Maar dan toch in de 44e minuut de 4-5 en een minuut later de gelijkmaker…. Wanneer wordt er nou eens afgefloten?! In de 47e minuut volgt nog een kansje na een corner van Dion, en gelijk schiet Stellendam weer een bal in het zijnet aan de andere kant. Dan in de 48e minuut, helaas, scoort Stellendam nog net even de 6-5. Einde wedstrijd. Jammer van de uitslag, maar wat een vuurwerk! Mooi gedaan jongens (en Liv: wat een droomdebuut!).