• Weer 3 belangrijke punten voor Rockanje 1

• Vandaag stond de laatste wedstrijd van 2022 op het programma en bij een overwinning zou Rockanje met een mooie 4e plek de winterstop ingaan. Abbenbroek stond op het programma en deze ploeg zou bij winst over Rockanje heengaan.
    Het was koud en nat maar de inzet van de thuisclub was hartverwarmend, vanaf het begin waren de intenties duidelijk. Winnen en niks anders dan de 3 punten op Rockanje houden. Vanaf het begin was dit oranje wel de ploeg die kansen creëerden, helaas heeft de ploeg best veel kansen nodig om er 1 te verzilveren.
    Na 3 net niet kansen was het dan toch raak in de 22e minuut, een ineens getrapte hoekschop van Senna Langendoen ging er via een kruintje van een Abbenbroek speler heerlijk in. Na deze 1-0 nam Rockanje een stapje terug en kwam Abbenbroek wat meer in de wedstrijd. Maar doordat Abbenbroek wat hoger op het veld kwam te staan kreeg Rockanje veel ruimte om in de omschakeling toe te slaan. Helaas waren de heren in het oranje vandaag niet gelukkig in de afwerking, de ruststand had zomaar een nulletje of 4 kunnen zijn. Helaas ging de thuisclub maar met een 1-0 de rust in.
    Na de rust liet Rockanje de bal aan Abbenbroek en was het weer erg gevaarlijk vanuit de counter, zo schoot Sven telkens op de keeper en 1maal op de paal. Het was nog niet Sven zijn dag, de bal wilde er echt niet in. En wat vaak gebeurt in wedstrijden waarin je de kansen niet benut, gebeurde ook hier weer. Vanuit het niets kreeg Abbenbroek een penalty, achteraf bleek dit te zijn wegens natrappen. Alleen de scheidsrechter had dit geconstateerd en hierdoor kwam Abbenbroek terug in de wedstrijd, de penalty werd feilloos door Randy Macker van Abbenbroek binnen geschoten. Maar zoals zo vaak dit seizoen was de spirit van Rockanje niet te breken. Vanuit een uiterste krachtsinspanning wist Kjell Leijdekkers de bal bij Marc de Vries te krijgen, deze zag Sven Groenenboom vrij staan waarna Sven deze kans niet kon missen. De dik verdiende 2-1 lag er dus snel na de gelijkmaker in. Na deze mooie treffer kreeg ook Niek Crince een grote mogelijkheid maar helaas ging deze er ook niet.
    Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter was de ontlading groot. Het feest in de kleedkamer was groot mede dankzij het gedoneerde kratje van de ouders van de pupil van de week. Daarvoor dank namens het eerste elftal.