• JO8-2: Hellevoetsluis JO8-2 uit

• Zonnetje, groen gras, nieuwe kleding en publiek langs de lijn.
    Prima omstandigheden voor je allereerste wedstrijd.

Met een 1-2-3 opstelling begonnen we de wedstrijd.
    Eva begon op doel, Kyte en Dion in de verdediging, en Wouter, Gino en Jens in de aanval.

Onder de aanmoediging van alle ouders zochten ze direct de aanval.
    Na 5 minuten achter de bal aan rennen viel het eerste doelpunt. Helaas wel bij ons in het doel.
    Gelukkig beschikt dit team over voldoende veerkracht en zocht direct weer de aanval.
    Jens creëerde de eerste kans middels een mooi slalom langs 3 tegenstanders. Het scheelde centimeters of zijn eerste goal was een feit.
    Nadat Hellevoetsluis nog 3x had gescoord mochten we even rusten.

De tweede helft moest we tactisch wisselen omdat helaas 3 spelertjes lichte blessures hadden. Dus een catenaccio opstelling: Gino begon op doel, Eva, Kyte en Dion in de verdediging en Jens en Wouter in de aanval.
    Rockanje bleef maar aanvallen, met verschillende kansen voor Jens. Een schot van Dion en Kyte die (net) naast gingen. Het puntertje van Wouter werd net op tijd gestopt.
    Hellevoetsluis bleek effectief te kunnen counteren, dus scoorde nog een paar keer.
    Maar Rockanje kwam van de nul af na een fantastisch doelpunt van Jens, die na een solo hard raak schoot. Het hele team stond te juichen. En een paar traantjes bij 2 ouders 😊
    Aangezien de uitslagen niet gepubliceerd worden bij JO8 elftallen kunnen wel alleen melden dat Hellevoetsluis nog 6 doelpunten maakte in de 2e helft.

Vol trots en voldoening gingen we de kleedkamer in.
    Op naar de volgende training en wedstrijd. We hebben er zin in!
    Kom ons maar aanmoedigen zaterdag 12 september om 8.30 uur thuis tegen Brielle JO8-2.2.