• HWD veel te sterk voor Rockanje

• Eigenlijk geen wedstrijd voor een Rockanje verslag zou je denken.
    De reporter dacht waarschijnlijk hetzelfde want de notities werden een dag later in de bestuurskamer terug gevonden.
    Als je naar de uitslag kijkt is er weinig te melden vanaf Rockanje zijde maar de echte voetballiefhebber kijkt natuurlijk verder dan alleen de uitslag. Verdedigend was er in ieder geval genoeg te leren vandaag hoewel het niveau verschil wel erg groot was vandaag.
    Rockanje begon niet scherp genoeg aan de wedstrijd en moest al direct in de achteruit. Twee foutjes in de verdediging zorgden er voor dat HWD al na 9 minuten op een comfortabele 2-0 voorsprong stond. Natuurlijk mag dit niet gebeuren maar als na een aantal waarschuwingen door de aanvallers van de tegenstanders steeds weer dezelfde situatie opgezocht wordt gaat het vanzelf een keer fout. In dit geval dus twee keer.
    Toch wist Rockanje de tegenstander hierna met kunst en vliegwerk tegen te houden en na een minuut of 25 zelfs een keer de aanval te zoeken. Het duurde tot de 41e minuut tot HWD de 0-3 wist te maken.
    Na de rust een paar wissels en Rockanje kwam wel goed uit de kleedkamer en kwam zowaar een beetje aan voetballen toe.
    Het was Rene vd Meijden die de 0-4 knap wist te voorkomen maar zich een paar minuten later gewonnen moest geven op een schitterende boogbal van de HWD spits.
    Dit was even te veel voor het jonge R1 en nog geen vier minuten later lag ook de 0-5 er al in.
    Rockanje herstelde zich nog wel en het was Delano Diemers die een heerlijke voorzet op Vince Keller gaf welke door de laatste heerlijk voor de keeper in de verre hoek werd gekopt. Er kwam zelfs nog een kans op 5-2 en het publiek dacht even dat er nog wat te halen zou zijn voor Rockanje maar uit de counter van de gemiste kans wist de rappe HWD spits, welliswaar vanuit buitenspelpositie, onze Rene wederom te verschalken.
    De 1-7 en 1-8 waren slechts nog voor de statistieken.
    De invalbeurten van onze jonkies zullen ze niet snel vergeten maar ook deze horen er bij!

De fotootjes vindt u in het fotoverslag

Fotoverslag R1 HWD beker