• Fantastische wedstrijd

• Vanmorgen speelde dit sterrenteam om 11 uur de altijd lastige uitwedstrijd bij jonge Spartaan. Na hevige regenval in de nacht kregen we om 8hr het bericht dat er gewoon gevoetbald zou worden. Trainer mark de Vries was helaas afwezig in verband met zijn eigen wedstrijd en ook hulpcoach Julian gouwen was afwezig dus waren Richard crince en Jasper van der Voorden gevraagd om de trainer bij te staan. Bas van hoorn kwam ons versterken en heeft een uitstekende wedstrijd gespeeld en kwam na afloop tot de conclusie dat een stapje terug toch zwaarder was dan hij vooraf had gedacht. Hij had ook gelijk de beste speler van jonge Spartaan tegenover zich. Eerste helft was jonge Spartaan aanzienlijk sterker, iedere keer net iets eerder bij de bal en rockanje kwam dan ook slecht aan combineren toe. Het mooie combinatie voetbal wat we graag willen laten zien lukte gewoon niet wat resulteerde in een 2-0 ruststand voor jonge Spartaan wat overigens een hele goede scheidsrechter op de wedstrijd had gezet en de spelers zeer sportief bleven de hele wedstrijd, complimenten hiervoor. Dit neemt niet weg dat de trainer van VV Rockanje een bloedhekel heeft aan verliezen. Hiervoor moest er wel afgestapt worden van het spel wat rockanje normaal wil spelen en het plan was als volgt. Roan ritman terug van rechtsbuiten positie als verdedigende middenvelder net voor de verdediging, Vince die normaal het spel verdeeld voorin bij Allard samen met Jasper en alle ballen van achteruit naar voren pompen om daar de 3 spitsen de duels aan te gaan met de niet al te best ogende verdedigers van Spartaan. Binnen 5 minuten resulteerde dit in een heel belangrijk doelpunt van Carst trouw, 2-1. Echter binnen 5 minuten daarna scoorde Spartaan alweer de 3-1 maar de kansen die we kregen gaven hoop. Allard scoorde vervolgens 2 doelpunten de 3-3 waarvan de laatste op een manier zoals hij dat kan. Vanaf 18 meter tussen 2 verdedigers in met de bal onder zijn lichaam en dan hard in de hoek schieten, fantastisch dus gelijk. In de tussentijd kreeg jonge Spartaan weer wat kansen, corners maar allemaal niet in de goal. Mooie reddingen van Wouter, goeie verdedigende ingrepen van steyn lucas des en bas en het vechten als team waren fantastisch voor het meegereisde publiek om te zien. Nog 5 minuten op de klok en de wil om met 3 belangrijke punten naar huis te gaan was er wel. Een lange bal op Vince gaf uiteindelijk een enorme ontlading, hij rent met bal en tegenstander naast hem een sprint van 20 meter en haalt van 20 meter verwoestend uit waarna de bal net onder de lat onhoudbaar de goal in gierde. Wat een doelpunt, wat een wedstrijd, wat een vechtlust en wat een einde. Dit zijn de momenten waarop je beseft waarom je zoveel van dit mooie spelletje houdt.