• Eerste 3 punter voor Rockanje in 2023

• Vol van vertrouwen kwam de selectie van Rockanje in hun nieuwe presentatiepakken van de sponsoren Klip + van Wijk Makelaars en ARAUN Partner in Promotion naar de club.
    Waar iedereen dacht dat het een gemakkelijke middag zou worden werd het uiteindelijk toch een zwaar bevochten overwinning voor de vv Rockanje.
    Bij het begin van deze wedstrijd leek het ook erg gemakkelijk te gaan worden, Rockanje creëerde kans op kans en scoorde via Noah ook al in de 12e minuut de 1-0. Maar na deze 1-0 werd het rommelig en liet Fortuna Be Quick zien dat het toch echt wel gevaarlijk kon worden. Hun keeper ramde de ballen als kanonskogels naar voren en daar hadden de verdedigers van Rockanje veel moeite mee. Uit zo’n lange bal wist Fortuna de gelijkmaker te scoren, door miscommunicatie werd het de aanvaller wel erg gemakkelijk gemaakt de 1-1 te maken in de 28e minuut. Vanaf deze goal trok Fortuna zelfs het spel wat naar zich toe maar tot kansen kwam het niet echt meer. Rockanje kreeg nog wel legio kansen maar was slordig in de afronding en vaak kwam de eindpass niet bij de juiste kleur aan. 1-1 was de ruststand.
    In de rust werden de puntjes weer even op de i gezet en kwam Rockanje goed uit de kleedkamer. Er werd namelijk na nauwelijks 2 minuten weer gescoord, ook deze werd weer gemaakt door Noah.
    Aan het kansen creëren lag het vandaag niet, Rockanje kreeg ze alleen deze zaterdag erg gemakkelijk tegen. Deze goal was duidelijk buitenspel maar onze vlaggert was even afgeleid door een supporter van Fortuna maar gezegd moet worden dat er in het veld ook niet goed werd opgetreden. Weer kon een aanvaller na een miscommunicatie vrij doorlopen( uit buitenspel) op René. Ook deze gelijkmaker was niet te stoppen door de verder fantastisch keepende vd Meiden.
    Toch bleven de 3 punten op Rockanje, vanuit een prima assist van Noah hamerde Thomas de bal hard in de bovenhoek. Dit was uiteindelijk toch de verdiende 3-2. Want met de goed ingevallen Cedric en Loek werd de aanval van Fortuna geen echte kansen meer geboden. Volgende week is Rockanje vrij maar zal gaan oefenen tegen Rhoon 1.