• Een zonnige overwinning op WFB

• Na het drukke weekend programma van vorig weekend terug naar een “gewoon” voetbal weekend.
    Vorige week een hoop kunnen leren op het Kevin Strootman toernooi, dat word vandaag natuurlijk toepassen.
    Helaas is Sjors nog steeds geblesseerd maar wel aanwezig om zijn team aan te moedigen. Xavi Steen nog niet helemaal hersteld maar komt het toch proberen.
    Ivm met de blessures konden we gelukkig vandaag gelukkig beschikken over Olivier en Maas. Heren hiervoor nogmaals dank.

12:00 mooie tijd om te beginnen. Iedereen was al ruimschoots voor de afgesproken tijd aanwezig, wat was het zalig voetbalweer. Even leek het erop dat de tegenstander er niet kwam opdagen maar gelukkig stappen ze om 11:55 het veld op.
    De gasten van WFH trappen de wedstrijd af en al vrij direct is het Noah die vanaf de linkerzijlijn een voorzet geeft op Rik die hem helaas overschiet.
    Rockanje lijkt op 1 of andere manier niet lekker in het spel te komen. Balletjes die niet aan komen, passes die mislukken. Maar toch lukt het om regelmatig gevaarlijk te worden voor het goal van WFB.
    Het is Xavi K die een goeie voorzet op Finn geeft en Finn twijfelt geen moment en tikt de 1-0 binnen.
    Finn word geraakt tegen zijn knie en verlaat het veld. En hierdoor maakt Olivier zijn debuut maakt in de JO11-1.
    Noah en Rik lijken elkaar weer gevonden te hebben het is Rik die maar net naast schiet.
    Zoals eerder gezegd lijkt Rockanje niet lekker in het spel te komen. Waardoor WFB ook zijn kansen heeft. Maar gelukkig is daar Sep die een gevaarlijke bal netjes via de zijkant weg werkt.
    Het doelpunt van WFB komt op naam van onze eigen Noah. Een corner voor WFB waar Noah goed tussen staat, maar helaas kaatst de bal via de borst zo het eigen doel in. Helaas kan gebeuren en door met de wedstrijd.
    Het blijft tot aan de time out 1-1 met hier en daar een kans voor beide partijen.

Time out

Na de time out komt Finn het veld weer in samen met Xavi S die het gaat proberen.
    Als snel ziet het er naar uit dat Rockanje voor de overwinning.
    Na wat geklungel achterin krijgt Rik de bal mee over rechts en nog voor de middenlijn geeft Rik een geweldige steek pass op Finn die inmiddels in volle sprint richting doel is. Hij kan de bal meenemen en legt hem rechts naast de keeper in het net 2-1.

Overwinning in de pocket en affluiten maar word er schijnbaar gedacht, iedereen lijkt er klaar mee te zijn. wat zorgt voor enige irritatie bij de trainers. Maar gelukkig is dat langs het veld amper hoorbaar. Uhuh!
    Xavi S verlaat helaas het veld met last van zijn enkels. Hij baalt er flink van.
    Niet veel later is het Sep die aangeeft te willen wisselen omdat hij een schop tegen zijn enkels heeft gehad. De broers Balde wisselen elkaar af.
    Het zou lekker zijn als we de rust in kunnen met een iets groter doelpunten verschil. En ons verzoek word ingewilligd. Xavi K slalomt weer op zijn Xavi’s overal lekker tussen door en Bam! 3-1. Klasse doelpunt. Direct na de aftrap doet hij nog een poging alleen is de afwerking hier wat minder en beland midden op de keeper.
    Door wat geklungel in de verdediging is het Noah die te hulp schiet en zich tussen bal en doel gooit en het onmogelijke mogelijk maakt hij scoort wederom een eigen doelpunt. 3-2

Rust!!

De siroop word genuttigd op het veld en ook worden de “verbeter” punten besproken. Olivier geeft aan last van zijn enkel te hebben en kan helaas niet verder voetballen.

Het lijkt erop dat de preek in de rust duidelijk geweest is. Het is Rik die de 4-2 op zijn conto kan zetten na prima overspelen tussen Finn en xavi K. En alsof het duveltje ermee speelt lukt het Noah toch om een doelpunt te scoren in het goal van de tegenstander. 5-2 na een assist van Rik.
    Dat de keeper niet echt balvast is, lijken de mannen van Rockanje ook door te hebben. Via een soort van rebound is het wederom Rik die 6-2 maakt. De 7-2 komt op naam van Xavi K maar omdat de trainer niet op staat te letten komt dit doelpunt zomaar uit de lucht vallen. (Sorry stond nog aantekeningen te maken van het punt ervoor)
    De verdediging van Rockanje heeft het tussen alle bedrijvigheid door nog best druk achterin en weten gelukkig een hoop ballen weg te werken. Maas, Jasper, Sep, Xavi S. Hard gewerkt vandaag! Toch lukt het WFB om net voor de timeout zelf een doelpunt te scoren. 7-3

Time out!!

In de time out word er een belofte gedaan aan de mannen. Nog 3 scoren en geen doelpunt tegen dan word er op patat getrakteerd!!
    Met die boodschap in het achterhoofd werd er begonnen aan het laatste deel van deze wedstrijd.
    De corner van links genomen door Noah word gestopt door de keeper maar die laat de bal wederom los en Rik scoort de 8-3.
    Jasper de schoffelaar kon het uiteraard niet laten om nog even 2 aanvallers van WFB tegelijkertijd de grond in te lopen. Vrije trap WFB op een best kansrijke plek. 2 man van rockanje voor de bal , de bal draait richting goal, maar daar staat natuurlijk Lucas. Met een prachtige zweefduik tikt hij de bal naast het goal. De bal gaat snel naar de andere helft en uit eindelijk wederom vanuit een corner Xavi k 9-3.
    Uiteindelijk nog een vrije trap voor WFB die lucas weer met een prachtige duik naast het doel werkt. Puik staaltje keeperswerk al zeg ik het zelf.
    Billen knijpen bij Pascal dat het laatste doelpunt niet gescoord word ;-)

Einde wedstrijd. En nu snel aan het ...... want met dit lekkere weer zoveel aanwijzingen aanmoedigingen geven, raakt de mond droog en vallen de droogte scheuren in de tong. Proost op een mooie overwinning.

Maas en Olivier bedankt voor jullie inzet en hopelijk mogen we nog eens gebruik maken van jullie kwaliteiten.