• Vrijwilligersbeleid

    Clubdienst uren (gastheer en gastvrouw) inplannen


    Elk jaar heeft de club jouw hulp weer hard nodig!

    Je helpt de club door het draaien van bar- of keukendiensten, een bestuurskamerdienst, het ondersteunen van de maandagochtend schoonmaakgroep, 1 van de ingeplande klusdagen op een zaterdag, het meehelpen bij toernooien, of het fluiten van wedstrijden.

    Wij noemden het “vrijwilligersbeleid” maar de naam gastheer-/gastvrouwbeleid is beter. Met dit beleid bespaart onze vereniging veel kosten. En uiteraard is het fijn dat er altijd bezetting is van de bar en in de keuken. Hoe vervelend is het, als je dorst of honger hebt en er is niemand die jou kan bedienen.

    Ieder spelend lid(*)  moet per seizoen drie keer als gastheer/gastvrouw optreden.

    Om de activiteiten in goede banen te leiden maakt V.V. Rockanje gebruik van de Voetbal.nl app. Elk lid die activiteiten verricht is zelf verantwoordelijk voor het invullen.

    Op deze pagina willen wij jou graag kort de procedure uitleggen. Als je deze procedure volgt, heb je zelf invloed op wanneer je een clubdienst gaat draaien.

    1. Invullen van de app

    Ieder lid is zelf verantwoordelijk voor het invullen. Dat moet voor eind september van dat jaar. Leden die zichzelf na september niet hebben aangemeld, worden automatisch ingedeeld door het systeem.

    In vrijwilligerstaken dien je bij beschikbaarheid eerst aan te geven welke dagen je kunt. Dan kun je bij taken aangeven wat je zou willen doen. Vervolgens krijg je in het programma de mogelijkheid om de taak te kiezen die open staat en in jouw agenda past.

    Bardiensten en de maandagochtend ploeg staan al voor het hele seizoen ingepland. De scheidsrechter diensten staan ook ingepland, maar kunnen uiteraard wijzigen door bijvoorbeeld weersomstandigheden. Je zult dan op tijd door club benaderd worden voor een alternatief. Wil je helpen op een klussen dag? Mail dan naar secretariaat@vvrockanje.nl.

    2. Dienst draaien

    Als je eenmaal bent ingepland voor een dienst, dan verwacht het bestuur dat je ook daadwerkelijk komt. Indien je onverhoopt niet in staat bent om jouw geplande dienst te draaien dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om: 

    1. een vervanger te regelen, en 
    2. de club uiterlijk 4 dagen van te voren op de hoogte te brengen van de wijziging.

    Kom je niet opdagen en is er geen vervanger geregeld, dan volgt er een boete van € 50 per dienst.

    3. Borg wordt niet vooraf geïnd

    Als je jouw drie diensten gedraaid hebt, wordt er geen factuur van € 75 verstuurd. De € 75 komt overeen met 3 diensten van 3 uur en in totaal 9 vrijwilligersuren. De penningmeester factureert aan het einde van elk seizoen als er geen of te weinig vrijwilligersuren zijn verricht. 

    4. Afkopen vrijwilligersuren

    Het kan voorkomen dat de eigen inzet niet uitkomt en dan is het toegestaan om geen vrijwilligersuren te draaien. Een lid kan dat melden door drie acties:

    1. een mail te sturen naar secretariaat@vvrockanje.nl;
    2. zich afmelden in de App die voor de vrijwilligers is bestemd;
    3. opgave aan de leider/trainer van jou team of dat van je kind(eren).

    Een lid krijgt dan een factuur van € 75 voor dat seizoen.

    Alle leiders zullen aan het begin van het seizoen de leden erop attent manken dat er vrijwilligersuren moeten worden gedraaid en dat  afkopen een optie is. Uiteraard blijft elk lid wel zelf verantwoordelijk voor de afwikkeling.

     

    (*)= één jeugdlid per huishouding

  • Bardienst

    NaamDatumvanafTijdvanafTijdtot
    Afgeschermd24 mei11:0014:00